Založ si blog

Podnikanie krok po kroku. 1. časť – nápad

Rozhodol som sa založiť svoj vlastný seriál o podnikaní. Čítal som na jednom blogu o človeku, ktorý sa rozhodol podnikať od úplného začiatku a každý jeden svoj krok zdokumentovať v blogu. Tento nápad a podanie sa mi veľmi zapáčilo a keďže som asi len pred mesiacom otvoril obchod, tak som sa rozhodol spraviť podobný blog. Hneď na začiatku sľubujem, že si nikde v článkoch nebudem robiť reklamu, ani dávať spätné odkazy na môj web. Svoj projekt nazvem jednoducho: „e-shop s kávou“. Pokúsim sa zdokumentovať každý krok, ktorý som spravil a pravdivo napíšem všetko, čo sa okolo e-shopu s kávou bude diať. Pôjdem tak trošku s kožou na trh, ale myslím si, že to bude stáť za to a stane sa z toho zábavný seriál o podnikaní. Chcem, aby ste videli aké sú niektoré rozhodnutia ťažké, alebo ako sa e-shop vyvíja. A ak prežijem najkritickejší prvý rok a náhodou aj budeme profitovať, tak potom sa bude zaujímavé vracať k prvým častiam blogu, ako to všetko vlastne začalo a ako sa to vyvíjalo. Ak skrachujem, tak budete vedieť ako veci nerobiť a možno si dáte pozor pri svojich začiatkoch v podnikaní a budete sa vyvarovať mojim chybám. Toľko „predslov“ choďme k veci.

 

ako vznikol nápad ? Keďže pracujem od 12:00 do 20:00(ako kedy), tak som rozmýšľal nad zaplnením voľného času od 9:00 do 11:00 (to je čas keď som doma a nič nerobím). Dlho som rozmýšľal nad otvorením e-shopu s niečím, pretože je to „in“ mať e-shop, ale nevedel som si vybrať tovar. Knihy, doplnky výživy, veci pre kulturistov… Prešlo milión produktov mojou hlavou, ale všetko malo svoje mínusy. Každé ráno som si dával kávu, ale nejak ma nenapadala ako produkt. Veď predsa je taká konkurencia, že by som nemal šancu uspieť. Časom som pil viac kávy a nevedel som sa uspokojiť s jedným druhom. Chcel som vyskúšať rôzne krajiny a plantáže. Tak som i spravil. Kúpil som si rôzne balenia kávy z celého sveta a ochutnával. Samozrejme sa mi podarilo nakaziť okolie a tak som sa stal takým prostredníkom medzi obchodmi s kávou a rodinou a priateľmi. Nemal som na tom žiadny zisk, len som to kúpil a predal im za nákupnú cenu. Stačilo mi privoňať si k obalu. Tento nákup/predaj bol už v množstvách, ktoré boli celkom veľké a zapáčilo sa mi byť dílerom kávy. Chcel som to začať robiť vo väčšom a predávať kávu pre ľudí na celom Slovensku. Vypísal som teda papiere na živnostenský úrad a doplnil svoju živnosť o veľkoobchod/maloobchod. Nápad bol na svete.

 

Nápady sú samozrejme na nič, ak neprebehne ich realizácia. O výbere tvorcu e-shopu, dodávateľov na kávu a ostatných začiatkoch napíšem už onedlho. Dúfam, že sa môj seriál rozbehne a budete so mnou prežívať radosti i starosti podnikania.

 

Môže pitie kávy skutočne škodiť Vášmu organizmu?

03.09.2011

Čo vás ráno preberie najskôr? Ranná sprcha, výdatné raňajky alebo hrnček čerstvo voňajúcej čiernej kávy? Možno aj vy denne siahate po tomto čiernom nápoji, aby vás postavil „na nohy“ do nového dňa. Pravdepodobne však neviete, že pitie nekvalitnej kávy vás skôr zrazí „na kolená“. Uprednostňujete peniaze alebo svoje nenahraditeľné zdravie? Pri výbere [...]

Príprava ľadovej kávy doma

31.08.2011

Pri výrobe sa použila zrnková káva. Je dobré používať čerstvé suroviny, pretože chuť takto spravenej kávy je úplne niekde inde, než chuť instantnej. Kávu som pomlel tesne pred použitím a tak mi zostala aróma a chuť. Ak máte doma pomletú kávu a nieje dobre zabalená, tak takáto káva stráca arómu a chuť už po pár dňoch. Želám príjemné kávičkovanie 🙂 [...]

Aj vy riešite somariny ?

28.07.2011

Určite sa Vám stáva, že zabijete kopu času riešením blbostí a nakoniec ich ani nevyriešite. Na jednom zahraničnom blogu som videl skvelú schému podľa ktorej sa snažím žiť a naozaj je život krajší. Čo viac k [...]

Alexander Lukašenko

Rusi takmer nepostupujú, na fronte je pat, je čas na mierové rokovania, vyhlásil Lukašenko

25.04.2024 12:10

Paradoxom Moskvy je, že na mierovú konferenciu odmieta prísť, rokovanie bez jej účasti však označuje za nezmyselné.

Spain Election

Čisté ruky zašpinili dobré meno španielskeho premiéra. Zavinila to jeho žena. Odstúpi z čela vlády?

25.04.2024 12:00

Má pre mňa cenu zostať na čele vlády napriek tomu, že ma krajná pravica a pravica obhadzujú bahnom? Španielsky líder na svoju otázku čoskoro odpovie.

Michal Šimečka, Ide o pravdu

Šimečka v Ide o pravdu: Eurovoľby budú dôležitý signál dovnútra i navonok. Chceme zapustiť korene aj v samospráve

25.04.2024 12:00

Aj v prípade eurovolieb platí, že "nemôžu mať všetko", nebolo by dobré, aby koalícia mala najsilnejší hlas aj v europarlamente, hovorí Michal Šimečka.

Polícia / Policajná páska / Policajné auto /

Hádka dvoch mužov v obci Dlhá nad Váhom sa skončila vraždou

25.04.2024 11:28

Motív a všetky okolnosti prípadu sú predmetom ďalšieho vyšetrovania.

coffeein

Môj blog je o všetkom čo prežívam. Budem písať pozitívne články, ale občas to budú aj negatívne. Život je už raz taký...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 28716x
Priemerná čítanosť článkov: 5743x

Autor blogu

Kategórie